Een volledige versie programma voor de Nintendo Switch, gemaakt door Matt Makes Games.
TowerFall Ascension is een arcade actiespel met de nadruk op lokale multiplayer. Spelers nemen de rol aan van de laatst overgebleven krijgers in een post-apocalyptische wereld. In deze wereld zijn de monsters geëvolueerd tot gigantische robots en de strijd tussen de spelers is voor dominantie.
Het werd ontwikkeld als een exclusief spel voor het online multiplayer platform van die tijd, de Ouyas. Het werd later geporteerd naar andere systemen als TowerFall Ascension.
Gameplay
Spelers nemen de rol aan van de laatst overgebleven krijgers in een post-apocalyptische wereld.
Ze vechten in een arcade-stijl vechtarena waar ze hun tegenstanders moeten doden om punten te scoren.
Elke speler heeft twee hoofdmanieren om hun tegenstanders te doden: de boog en de stomp.
Ze kunnen ook op elkaar springen in de retro-platformer stijl.
Power-ups
Er zijn verschillende power-ups die in het spel gevonden kunnen worden: de levensredder, de pantserdoorborende, de donderende sprong, de sprong-in, de muurbreker, de tijd-killer en de raketlanceerder.
Single-player modus
Spelers kunnen ook de Single-Player modus spelen. In deze modus moeten ze golven van vijanden op de arena doden.